Percy Jackson és az Olimposziak - Évadkritika

mv5bmtyynguynwmtmwflmy00nthiltk3yjitmwe2mzmznmqwztu3xkeyxkfqcgdeqxvymtkxnjuynq_v1_fmjpg_ux1000.jpgFura dolgok történnek a kiskamasz Percy JAcksonnal, aki nem találja a helyét a világban. Miután azzal gyanúsítják, hogy egy múzeumi látogatás során megtámadta egy osztálytársát, kirugják az iskolából, és haza kell költöznie. Otthon aztán az anyja, Sally végképp feje tetejére állít mindent, amikor közli, hogy Percy...valójában egy félisten, és menekülnie kell az őt üldöző szörnyek elől.

 

Forrás: Disney+

Úgy hiszem a korosztályomnak nem kell bemutatni, hogy miről is van szó. Aki mégse tudná, annak csak annyit mondok, hogy Rick Riordan mester sikeres konyvsoroztának TV-s sorozat adaptációjáról van szó, ami már megért 2 filmet korábban (Az első rész 14 éve jelent meg. Kicsit öregnek érzem magam). Most a mozivászonról a TV képernyőkre "száműzték" kedvenc kraktereinket, és én erről próbálom most elmondani a véleményemet, igyekezve spoilerek nélkül.

Még decemberben munkában beszélgettünk a kollégámmal, hogy stratol a sorozat. Kissé különböző véleményen voltunk, ő nem nagyon akart tudni róla, én azért szerettem volna neki egy esélyt adni. Nem nagyon kerestem infólat a sorozattal kapcsolattal, még régebben belefutottam a főszereplők szereposztásába és felért egy pofonnal Annabeth megformálója. Ne értsen senki félre, semmi bajom a színésznő származásával, de ha a könyven a karatker szőke és feherbőrű, miért kell egy színes bőrű színésznő a szerepre. Ez volt a pont mikor azt mondtam, jó rendben, hagyom magam a továbbiakban meglepni.

thegeek-percy-jackson-disney-plus-show.jpg

images.jpgAz első részből túl voltam 5 percen és kijelentettem, hogy valamivel jobban követi a könyvek eseményeit mint a film, de azért itt is eléggé szabadon szárnyalt a forgatókönyvírók fantáziája. Voltak jelenetek a könyvből amiknek nagyon örültem, hogy belekerültek, ilyen volt Percy találkozása a táborban Árész lányával, már mikor olvastam mondtam, hogy azt szívesen megnézném és most végre meg is kaptam.0912percy_jackson.jpg

Annabeth után Luke láttán pislogtam nagyokat. Ismét egy szőke karakter, aki TV-s debutálása előtt meglátogatta a fodrászát. Csak nyugalom, ha minden szóról szóra a könyvek szerint lenne, akár még unalmasnak is lehetne nevezni a végén. 

Egyik rész követte a másikat, jöttek olyan karakterek mint Medusa, Alecto, Árész, Hermész és folamatosan a tőbbi mítológiai alak akiknek kell. Talán a harmadik vagy negyedik résznél kaptam azon magam, hogy morogtam a TV-vel, hogy hogyan képesek pont akkor abbahagyni, mikor kezd izgalmassá válni a dolog.mv5byjdlyzbjy2ytogvhoc00ytg5ltg4ndqtotc5yzyzmzhiyjc2xkeyxkfqcgdeqvroaxjkugfydhljbmdlc3rpb25xb3jrzmxvdw_v1_ql75_uy281_cr0_0_500_281.jpg

A visítás és a ez most komoly csalódott arckifejezés se maradt el a végére, mikor a 2 olimposzi testvér Posszeidon és Zeusz is megjelent. Posszeidon színészét imádtam egy korábbi sorozatban és itt se csalódtam benne, annak ellenére, hogy kevés képernyő idöt kapott. Nagyon megmelengette a szívemet, mikor a könyv egyik számomra  kedvenc jelenete megelevenedett. Zeusz jelenségét inkább nem szeretném kommentálni, annyit jegyeztem meg magamnak, hogy Annabeth és Luke után már szinte meg se lepett.

9228758-pjo1-4.jpgA sorozat vége csalódottsággal töltött el kicsit, de még a mai napig nem jöttem rá, hogy miért is. Talán, mert az egészből csak 8 részt kaptunk...Nem tudom. A végére egészen izgalommal vártam a következő részeket és csalódottan néztem a stáblistát, mikor egy izgalmas résznél felcsendült a dallam, amiért plusz pont, mert személy szerint nekem nagyon tetszett.

Volt egy kósza gondolatom, hogy a sorozat mellé elkezdem olvasni a könyveket is, de inkább letettem erről a tervről, a végén még lehet, hogy végig se néztem volna a sorozatot. Így legalább megmaradt egy kiss élmény, hogy nem emlékszem mindenre 100%-osan, és lehet hogy jobban követi a könyvet, mint én azt hittem volna. 

thumb_c4b1ba81-bb3c-4c37-a542-cdd1ecec8779.jpgÖsszefoglalava az egész nem volt olyan rossz, mint amire számítottam. (Vagy az is lehet, hogy olyan rossz volt, hogy az már jónak számít.) Kedvenc szőke karaterjeimet elengedtem, és adtam nekik így egy esélyt, mert mi mást tehettem volna, ha egyszer az egyik kedvenc könyvemről van szó és kíváncsi voltam. Egyik barátommal, (aki nem olvasta a könyveket) beszélgetve a sorozatról mondja, hogy ő azt várja, hogy mikor jelenik meg benne meleg karakter, amjd hozzátette, hogy ez nem a Netflix, így nem biztos, hogy lesz. Kissé csalódottnak tűnt mikor közöltem vele pár dolgot a "jövőből". Várom a folytatást. 

Ha számokban kellene kifejeznem akkor egy 4/5. percy_ertekeles.jpg

 

Ha esetleg kedvet kaptál a könyvsorozathoz A Percy Jackson és az Olimposziak sorozat harmadik, negyedik illetve ötödik részének értékelését itt, itt és itt találod, valamint az Olimposz hősei sorozat negyedik részének értékelése pedig itt található.