Jeff Lindsay: Dexter dühödt démonai (Dexter 1.)

dexter_1.jpgNAPPAL ​​SÁRMOS RENDŐRSÉGI SZAKÉRTŐ. ÉJSZAKA BRUTÁLIS SOROZATGYILKOS. HÁT LEHET EGY ILYEN EMBERT NEM SZERETNI? Íme Dexter Morgan, a báránybőrbe bújt farkas. Jóképű, jó humorú, udvarias és végtelenül kellemes ember, aki a miami rendőrség szakértőjeként dolgozik. De a gyerekkorában ért traumák hatására folyamatos küzdelmet vív dühödt démonaival. Nincs mit szépíteni a dolgon: Dexter Morgan egy sorozatgyilkos. Bár pszichopatának elég szimpatikus, hiszen kizárólag rossz embereket öl meg. Aztán amikor kegyetlen gyilkosságsorozat áldozatai bukkannak fel egymás után a városban, és a tettes módszereiben Dexter mintha a sajátját vélné felismerni, cselekednie kell. Kénytelen lesz végére járni az ügynek. Ja, és természetesen le kell csillapítania egyre veszettebbül dühöngő démonait is, ami szintén nem egyszerű feladat.

A kezdeti érzéseim pont ugyan olyanok voltak, mint a sorozatnál, először nem tudtam eldönteni, hogy ez most tetszik e nekem vagy sem. Céltalanul haladtam tovább előre vele, mígnem egyszer azon kaptam magam, hogy szabad perceimben a gondolataim Dexter Morgen körül forognak.

Azzal eddig is tisztában voltam, hogy Dexter egy összetett személyiség (már ha lehet így fogalmazni), de teljesen más nézni, és olvasni róla. Itt jobban betekintést nyertem a belső gondolataiba és a Sötét Utas igényeibe.

Naivan azt hittem, hogy az első könyv majd a sorozat első évada lesz, a második a második és így tovább. A felénél viszont észre kellett vennem, hogy különbözik egymástól a kettő, de azért annyira mégse. Laguerta korai halála egy kissé meglepett. Néhány pillanatig azt hittem, hogy Deborah-tól kell könnyes búcsút vennem, de a végén minden jóra fordult.

Dexter bármennyire is tagadja, hogy érzései lennének, ez szerintem nem igaz. Ha nem lennének érzései egyáltalán nem érdekelte volna, hogy Deborah meghal e vagy sem.

Nagy érdeklődéssel várom a további részeket, főleg Dexter szerelmi élete miatt. A kezdeti kétségeim a könyv végére teljesen szertefoszlottak. Remélem a többi rész is lesz ugyan ennyire jó.