Fullmetal Alchmist: Brotherhood - 鋼の錬金術師

fma_2.jpg

Év: 2009 - 2010
Hossz: 64 rész
Stúdió: BONES

A legendák szerint létezik egy titokzatos tárgy, amely többszörösére növeli használója erejét; egy tárgy, amelynek segítségével áthághatók a tudomány és természet szabta határok. Egy vérvörösen csillogó kő, amelynek titkát évszázadok óta kutatják az alkímia mesterei: a Bölcsek Köve. Sokan próbálták már létrehozni, de eddig még senki sem járt sikerrel. Most azonban két nagyon fiatal és tehetséges alkimista ered a nyomába, akiknek célja nem a hatalom vagy a hírnév. Edward és Alphonse Elric egy szörnyű hibát próbálnak helyrehozni, ám tudtukon kívül olyan veszélyes játszmába keverednek, amelyben nem csak a saját sorsuk a tét, hanem több millió ember élete is. A teremtő erőt csak egy hajszál választja el a pusztítótól, a Bölcsek Köve pedig olyan eszköz, amely még jó kezekben is veszélyes lehet. Az Elric testvérek pedig még nem sejtik, miféle teher nyugszik a vállukon.

 

Forrás: animeaddicts.hu

Annak idején annyit hallottam, hogy a Fullmetal Alchemist milyen jó. Meg is néztem, magamhoz híven természetesen először a Shamballa hódítóját. Persze, hogy alig értettem valamit a dologból. Utána nekiindultam a sorozatnak is, és lett egy ajándék DVD-m is, szóval boldog voltam. A történet is tetszett, így mikor megtudtam, hogy új sorozat készül belőle gondolkodás nélkül belevetettem magam annak idején, de nem jutottam el a végéig. Éppen itt volt az ideje, hogy bepótoljam a mulasztásomat.

 Az első 3 rész után én azt mondtam nem fogom tovább nézni. A párszor elsütött poén Ed magasságáról rendben van, de itt szerintem egy kicsit már túlzásokba estek. brotherhood1.jpgTúl sok helyen próbáltak humort vinni a történet rajzolásába, ami tény, hogy oldotta a feszültséget, de néhány helyen nálam elvette az adott helyzet fontosságát. 

De nem adtam fel. Az első széria tiszteletére, amely az egyik kedvencem lett az évek alatt, folytattam tovább. Nagyjából úgy a 10. részig nem tett le sok új dolgot az asztalra. Olyan volt kicsit mintha a Fullmetal Alchemist első felét láttam volna egy kicsit zanzásítva, majd ezek után a részek után jött a fordulat, ami már sok új dolgot adott a számomra. 

Sokkal több minden történt itt, kidolgozottabbak voltak a dolgok. Minden szereplőnek megvoltak a céljai és a múltja. Az apróbb változtatások a karakterek múltjában egy kicsit bezavart az eddig megszerzett tudásom mellé, de egy idő után kitisztult a dolog, és nagyszerűen képbe kerültem, hogy melyik esemény, melyik sorozathoz tartozik.

brotherhood4.jpg
Rengeteg új karakter jelent meg itt. Sokukat szívesen láttam volna az előző szériában is. Ling Yao és brotherhood3.jpgOlivier Mira Armstrong voltak a kifejezett kedvenceim az újak közül, de a régiek is sokban változtak a szememben. Irigy és Kapzsi, a két homonkulusz, akiket talán a legjobban megkedveltem. Mindketten megvetették az embereket, mégis arra vágytak, hogy olyanok lehessenek mint az emberek. 

brotherhood2.jpgÖrültem annak is, hogy egy kicsit mélyebben megismertük Roy és Riza kapcsolatát, de már szinte a plafonon voltam miatta, hogy még itt se tudtak zöld ágra vergődni. Miért nem képes egyik sem kimondani nyíltan, hogy mit is érez a másik iránt? Dühítő egy társaság. Megérdemelnének egy spin-off-ot. 

A történet izgalmasra sikeredett. Először el voltam rémülve, hogy el fogom unni a fejem 64 rész alatt, de nem így lett. Nem sikerült a tervezett idő alatt ledarálnom, mert az események olyan elgondolkodtatók és odafigyelést igénylőek voltak, hogy nem egyszer belefájdult a fejem, és akaratom ellenére is abba kellett hagynom. Minden részben volt miért izgulni, megesett, hogy a fejfájásom ellenére is meg kellett néznem még egy részt, mert tudni akartam, hogy mi lesz az adott szereplővel, és nem akartam lerágni a körmömet még jobban, amivel olyan sokat dolgoztam. Ráadásul elég sokszor el is pityeredtem az érzelmesebb részek alatt. 

brotherhood6.bmp

Így a végére nem maradt nagyon más, mint hogy eldöntsem melyik is tetszik jobban, a sima Fullmetal Alchemist, vagy a Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Hosszas gondolkodás után arra jutottam, hogy nem tudok választani. Számomra mind a kettőnek megvannak a maga szépségei és csúfságai. Vegyük például a rajzolást, gondolkodás nélkül a Fullmetal Alchemist mellett döntök, a Brotherhood egyes karaktereinek rajzolásától majdhogy nem rosszul vagyok. A zenék terén egyértelműen a Brotherhood a nyertes, olyan előadókat vonultattak fel, mint például YUI, SIDShoko Nakagawa, Sukima Switch vagy pedig a személyes kedvenceim a SCANDAL és a NICO TOUCHES THE WALLS. Történetileg szintén csak a Brotherhood a nyertes, sokkal több dolog történt, sokkal kidogozottabban. A karakterfejlődéseknél megint csak a Brotherhood mellet voksolok, a jobb kidolgozottságuk miatt. De ha ennyi minden a Brotherhood mellett áll, akkor miért is nem tudok dönteni? Megmondom, a befejezés miatt. Egyszerűen nem vagyok kibékülve a Brotherhood befejezésével. Megvan a Happy end, Ed és Al többé kevésbé a régiek, mindenki elérte, amit akart, de én mégse vagyok boldog. Talán azért mert túlságosan is nyitott maradt számomra a történet? Az igazság az, hogy én magam se tudom. A Fullmetal Alchemist vége igaz, hogy nem volt épp a legboldogabb, de tekintetbe véve az egész anime történetét nem is vártam boldog befejezést. A film segített egy kicsit rajta, hogy mégse legyen olyan szívszorító, de nélküle is elvoltam a történtekkel. 

Amit még így tényleg a végére megemlítenék az a Brotherhood "káros" hatása az emberre. Volt szerencsém csatlakozni Roy Mustang embereihez Hawkeye-hoz, Havoc-hoz és Breda-hoz egy küldetésen, ahol még Kapzsi is feltűnt a színen(természetesen a mi oldalunkon), még ha csak álmomban is. (Én se voltam ám akárki.)

brotherhood5.bmp