Jamie McGuire: Red Hill

covers_322145.jpgScarlet, Nathan és Miranda. Három idegen, mégis közös sors.
Scarlet és két lánya egyedül néznek szembe a mindennapok nehézségeivel. Nathant elhagyta felesége, és már nem emlékszik, milyen érzés szerelmesnek lenni; csak kislánya, Zoe tartja benne a lelket. Miranda legnagyobb gondja az, hogy az új VW Bogara nem elég nagy ahhoz, hogy nővérével és két barátjukkal elmenekülhessenek egy hétvégre a záróvizsgák elől.
Amikor világszerte jelentések érkeznek egy halálos járványról, mely nem csak öl, de élőhalottá változtatja a fertőzötteket, ezek a hétköznapi emberek, rendkívüli körülményekkel szembesülnek, és sorsuk hirtelen összefonódik.
Mikor rájönnek, hogy nem tudnak elfutni a veszély elől, Scarlet, Nathan és Miranda kétségbeesetten kutatnak menedék után egy félreeső, Red Hill nevű farmon.
Itt kell szembeszállniuk a rájuk támadó zombik seregével. És küzdeniük a saját életükért, ami egyben az emberiség túlélését is jelentheti. Amikor vége a világnak, túlélhet-e a szeretet?

Utálok negatív véleménnyel lenni egy könyvről, de eddig ez volt a második legrosszabb könyv, amit idén olvastam (az első ez volt). Bíztam benne, hogy tetszeni fog, de úgy néz ki, ezt nem az én számomra íródott. 

Az egyik pillanatról a másikra kitör a zombi-apokalipszis. Ez szuper, egy jó kis zombis könyvben lesz részem. Vagy mégsem. Elég sok negatívumot sikerült összeszednem az olvasási élményeimből, így inkább azokkal kezdeném. 

Az első ami leginkább idegesített, hogy a 3 főszereplő nem egy időben mesélte a történetet. Nekem úgy jött át az egész, hogy az elején Scarlet egy kicsivel előrébb jár az időben, míg Miranda és Nathan többé kevésbé ugyan abban az időzónában küzdenek a túlélésért. 

Az egész könyv akkor fordult át rosszból katasztrofálisba, mikor Cooper meghalt. Legszívesebben félbe hagytam volna az egészet, de mivel már csak 4 fejezet volt hátra, és még volt még egy kedvencem folytattam. Majd pár oldallal később őt is megölték. Mondhatom ez igazán remek. 

Bryce halálát néha kívántam, de mikor az is bekövetkezett ismét elszomorodtam, és azt kérdeztem, hogy ezt most minek kellett. 

Az egészből számomra az jött át, hogy csak Scarlet kapta meg az áhított boldogságát, és a többieket meg szépen sorban megölték. Nem mintha nem örülnék, hogy visszakapta a lányait és megtalálta a boldogságot, de az akkor is egy kicsit igazságtalannak tűnik számomra. 

Így a negatívumok végére még annyit emelnék ki, hogy lehetett volna több zombi és kevesebb rinya. 

A pozitívumokon már egy kicsit jobban el kellett gondolkodnom, de végül sikerült 2-t találnom. Bárhogy is vesszük, úgy néz ki a végé mégiscsak happy end lett. És szerencsére a maradék 2 kedvenc karakteremet, Szúnyogot és Nathat, nem kapák el a járkáló holtak. 

 

A MI TÖRTÉNETÜNK:

Idén jelentkeztem a várólista csökkentés kihívásra. A listámra ez a könyv is felkerült, és mint a bejegyzésben említettem mindegyik könyvnek megvan a története, ami ebben az esetben a következő. 

Annak idején a Highscool of the Dead anime után rákattantam a zombikra, és mikor megláttam a fülszövegben, hogy ebben is zombik vannak, nem is gondolkodtam tovább a megvételről. Hát zombik terén nem vagyok elégedett. Hiányzott az az igazi horrorisztikus borzongás, mikor még pár napig a WC-re se merek kimenni éjszaka.