Sarah J. Mass: Throne of glass - Üvegtrón (Üvegtrón 1.)

covers_267224.jpg

Az ​ismert világ leghíresebb orgyilkosa. Celaena Sardothien gyönyörű és halálos. A sors nagy dolgokat tartogat a lenyűgöző, ifjú nő számára.

Távolvég sötét, nyomorúsággal teli sóbányáinak mélyén egy megviselt,tizennyolc éves lány robotol a rabszolgák között. Életfogytiglanig tartó kényszermunkára ítélték. Hiába képezték ki a földrész legjobb orgyilkosai. Hiába lett a halálos mesterség leghíresebb művésze. Elkövetett egy végzetes hibát. Hagyta magát elfogatni. 

A kegyetlen börtönbe egy napon különös látogató érkezik. Az ifjú és felettébb jóképű Westfall kapitány meglepő ajánlatot tesz a lánynak. Szabad lehet, ha előtte végrehajt egy vakmerő és elképesztően nehéz feladatot. Az ország koronahercege bajnokot akar küldeni az apja halálos versenyére. Csatasorba állnak a birodalom legtehetségesebb tolvajai és legkönyörtelenebb harcosai. A küzdelem tétje az életben maradás. Ha győz, Celaena visszanyeri a szabadságát. Függetlenül attól, hogy képes lesz-e megnyerni a kegyetlen versengést, megrázó felfedezés vár az ifjú hölgyre. Már csupán az a nagy kérdés, hogy meglágyulhat-e egy orgyilkos kőszíve.

Felmerül a kérdés, tetszhet egy könyv, úgy hogy közben a Pokolba kívánod a főszereplőt? A bejegyzésben erre a kérdésre igyekszem majd választ találni. 

Főszereplőnk nem más mint a rettegett orgyilkos Celaena, aki miután a király bajnokává válik elnyerheti a szabadságát. Mindenki retteg tőle, hisz csupán a kisujjával képes lenne bárkit megölni. Kit akarunk becsapni? Ha orgyilkos vagyok a legkevésbé az érdekel, hogy milyen anyagból készült a ruha amit viselek, és esetleg bebizonyítom, hogy kiérdemeltem a "címemet". Számomra Celaena nem volt más mint egy elkényeztetett úrihölgy, aki talán mégsem annyira elkényeztetett mint az átlag. A harci képességei nem igazán győztek meg, hiszen a végső összecsapásban úgy kellett megmenteni. Méreg ide vagy oda, többet vártam volna egy képzett gyilkostól. Nagyon remélem, hogy fény derül egy tévedésre, és Celaena mégsem az a rettegett orgyilkos, akinek mindenki hiszi őt.

A kishölgy után ejtenék pár szót a férfiakról is. Drága Westfall kapitányunk elég rosszul viseli a gyilkosság tényét, amin meglepődtem, hisz a testőrségnek nem az a dolga, hogy ha úgy adódik végezzen a gyanús alakokkal akik a védence életére törnek? Továbbá pedig ejtenék még pár szót az erkölcsről. Alighogy szakított a legjobb barátot a lánnyal te máris jáhajtasz? Mentségül szóljon, hogy a lány se viselkedett éppen közömbösen. 

Ami engem illett én Doriannak szurkoltam végig. A főszereplők közül ő volt az egyetlen aki tényleg olyan volt, amilyennek lennie kell. És plusz pont, hogy szereti a könyveket. Nem bánnám, ha valaki elspoilerezné nekem, hogy akkor mégis kit választ majd Celaena, mert bár nem a szívem csücske a lány, Dorian megérdemli a boldogságot, és ha ezt számára ez a nyafka kislány jelenti, áldásom rá. Bár ha nem őt választja annak csak jobban örülnék.

A végére ejtenék pár szót magáról a történetről. Kimondottan tetszik a teremtett világ. A Rémjelektől pedig néha a frász jött rám. Az utolsó harc lehetett volna kidolgozottabb, nekem nagyon összecsapottnak tűnt a "két világ" küzdelme. 

Most már csak az ítéletet kell meghoznom. Ha Celaena-t kivonom az egyenletből talán még élvezhető is a dolog. Elég sok mindenre nem derült fény, ami még érdekelt volna, többek közt, hogy akkor most kinek az oldalán is köt ki Celaena (SPOILERT KÉREK!). Lehet, hogy megbánom még ezt a döntést, de adok egy esélyt a folytatásnak. Vagy túl lágyszívű vagyok, vagy egyszerűen csak utálom, ha nem kapom meg a válaszokat. 

 

A MI TÖRTÉNETÜNK:

Idén jelentkeztem a várólista csökkentés kihívásra. A listámra ez a könyv is felkerült, és mint a bejegyzésben említettem mindegyik könyvnek megvan a története, ami ebben az esetben a következő. 

Sok pozitív véleményt hallottam már a könyvről, és elnézve, hogy viszonylag hamar érkeznek a fordítások gondoltam biztosan jó lehet. Molyon az egyik figyeltem negatív értékelése után még inkább felkeltette az érdeklődésemet a könyv, így igyekeztem minél hamarabb belevágni.