Diana Rowland: A démon jele

covers_194052.jpgAmikor ​a fiatal rendőrnőt, Kara Gilliant ötévnyi utcai járőrözés után előléptetik nyomozóvá, azonnal egy brutális gyilkosság közepébe csöppen. Az áldozat holttestére a helyi víztisztítótelepen találnak rá, testén a kegyetlen kínzásokra utaló ezernyi seb között rábukkannak egy művészi tökéletességgel kidolgozott és hátborzongatóan ismerős jelre. A louisianai Beaulacban azt hitték, három éve véget ért a rettegett sorozatgyilkos vérengzése, most azonban minden jel arra utal, hogy a Jelfaragó visszatért.

Hamar nyilvánvalóvá válik, hogy ez nem egy átlagos gyilkosság, hanem egy természetfeletti erővel rendelkező démon borzalmas bűntette. Mivel Kara misztikus képességekkel rendelkezik – másik látása révén képes megidézni a démonokat –, különös összefüggésekre bukkan, és nemcsak arra jön rá, mire készül a gyilkos, de arra is, hogy mikorra tervezi mindent elsöprő gaztettének végrehajtását. Mire eljön a telihold napja, már csak a gyilkos személye kérdéses.

Kara az életét kockáztatva szembenéz a gonosszal, miközben egy természetfeletti szépségű Démon Lord kísért az álmaiban, nappal pedig egy jóképű, de gyanakvó FBI-ügynök követi minden lépését.

Hol is kezdjem? Talán az első dolog amit kiemelnék az magára a könyvre mint, tárgya vonatkozik. Ez volt az első olyan könyv a Kelly Kiadótól ami olvasás közben nem esett darabokra. Nem az a típusú ember vagyok aki durván bánna a könyvekkel, még a szélét se hajtom be, pedig már nem egyszer akartam, mert máshogy nem tudtam megjelölni, hogy hol tartok.

Így utólag visszagondolva talán jó döntés volt 20 éves fejjel nekiesni ennek a könyvnek. Van egy olyan sanda gyanúm, hogy ha fiatalabb koromban olvasom akkor nem igazán tudtam volna értékelni. Egy elég érdekes témaválasztással volt dolgom. Rajongok a démonos könyvekért, de mivel az első krimi könyvem csalódás volt, nem igazán tudtam, hogy miként álljak a sorozatgyilkos témájához. Kellemes csalódás volt az egész. Számomra pont elégséges szinten sikerült keverni a misztikumot a krimivel. 

Talán nem is igazi úgy krimit nézni vagy olvasni, ha nem igyekszünk azon, hogy kitaláljuk, vajon ki lehet a gyilkos. Szomorúan tapasztaltam, hogy sajnos a 3 gyanúsítottam közül egyikük sem volt bűnős, sőt 2 még áldozatul is esett a Jelfaragónak. De nem csüggedtem sokáig, hiszen így elég nagy meglepetés volt a valódi sorozatgyilkos kiléte. 

A karakterek közt nem igazán lett kedvencem. Ryan FBI-ügynöknek valahogy nem sikerült belopnia magát a szívembe. Kara nagynénje miatt szomorú vagyok, reménykedtem benne, hogy rendbe jön a végére. Amit igazán bánok, hogy nem sok mindent tudtam meg a Démon Lord Rhyzkahl-ról.

 

A MI TÖRTÉNETÜNK:

Idén jelentkeztem a várólista csökkentés kihívásra. A listámra ez a könyv is felkerült, és mint a bejegyzésben említettem mindegyik könyvnek megvan a története, ami ebben az esetben a következő. 

2011-ben vettem ezt a könyvet, mikor a karácsonyi vásárban jártam Győrben. Azóta csak a polcomon állt, és egyre csak halogattam. Talán az is közrejátszott, hogy ez egy sorozat első része, és a többi sajnos nem jelent meg magyarul.