Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet (Csak lélegezz 1.)

covers_266149.jpgWeslynben, a connecticuti gazdag városban, ahol a lakosság többségének az a legfőbb gondja, hogy milyen benyomást kelt, és kivel előnyös mutatkozni, Emma Thomas a legszívesebben átváltozna levegővé, de addig is rögeszmésen ragaszkodik a tökéletesség látszatához: úgy öltözik, hogy senki se lássa rajta a zúzódásokat, nehogy kiderüljön, mennyire távol esik a tökéletességtől az élete. Egy napon váratlanul beköszönt a szerelem, amelynek hatására Emma kénytelen tudomásul venni a saját értékét, bár ez azzal fenyegeti, hogy kiderül a titok, amelyet olyan kétségbeesetten takargat… Egy lány története az életet megváltoztató szerelemről, a leírhatatlan kegyetlenségről, és a törékeny reményről. A Reason to Breathe a nagy kritikai elismerést aratott Breathing-sorozat első kötete.

Elég sokat halogattam az olvasást, még az is megfordult a fejemben, hogy mégsem olvasom el. 

 

Az igazat megvallva fogalmam sem volt róla, hogy miről is szól a könyv. Egyszerűen csak megtetszett a borító. Nem számítottam rá, hogy ennyire komoly hangvételű témát dolgoz majd fel. 

Kissé nehezen indult be a történet, nagyjából csak a felénél érkezett el az a rész mikortól nem tudtam letenni. 

Sara helyében én gondolkodás nélkül mentem volna a rendőrségre, ha az én legjobb barátnőm lenne hasonló helyzetben mint Emma.

Ami a szerelmi szálat illeti. Even-t egyszerűen imádtam, de az a gyorsaság ahogy A-ból B-be jutottak már nagyon idegesített. Az egyik kedvenc részem az volt, amikor kijelentették, hogy ők bizony "csak barátok". 

A végét egyszerűen utáltam. Ezt egyszerűen nem tudom másképp megfogalmazni. Ha a saját történetemet írom, hajlamos vagyok én is nyitva hagyni a fejezet végét, de nem az egész könyv végét. Tekintve, hogy egy trilógia első része felteszem Emma túléli, de nem ez lenne az első eset egy sorozat életében, hogy nem az első rész főszereplője áll a további részek középpontjában, szóval nem tudom mire számítsak. 

A kissé negatív visszhang ellenére is szeretném folytatni a sorozatot, és bízom benne, hogy azokat már sikerül jobban a szívembe zárnom. 

Címkék: könyv, értékelés