Könyvmoly TAG

Elég sok helyen láttam már ezt a TAG-et, és megtetszett gondoltam kipróbálom én is. Ez az első TAG amit kitöltöttem, és eléggé élveztem. HA valaki tud hasonlókat szívesen várom az ötleteket.

 

1) Hogy találsz új olvasnivalókat?

Általában molyon akadok rá mindig valami érdekesnek tűnő olvasmányra. Másik gyakori könyvválasztási szokásom a könyvesboltban való céltalan barangolás.

Ha megtetszik a cím vagy a borító, akkor utána elolvasom a fülszöveget és ha az is megtetszik akkor felkerül az Egyszer majd szeretném elolvasni listámra.

Aztán persze van pár olyan író, akinek minden megjelent új könyvét igyekszem elolvasni.

2) Miért kezdtél olvasni?

Mindig is sok könyv volt a családunk könyvespolcán, amit imádtam nézegetni. Kiskoromban nekem is rengeteg könyvem volt, és évről évre megpróbálkoztam az elolvasásukkal. Megértem a Bűbájos boszorkák, a WITCH és a Hannah Montana könyvek korszakát, de egyik sem fogott meg igazán.leo.jpg Majd jött a nagy áttörés Joachim Masannek A vad focibanda sorozatával. Bővebben a megismerkedésemről a sorozattal itt olvashattok.

 

 

 

3) Hogy változott az ízlésed az elmúlt évek során?

Régebben jóformán csak vámpíros fantasy-t olvastam, majd folyamatosan áttértem a vámpír nélküli könyvekre, és ma már igyekszem nem csak fantasy-t, hanem bármilyen más műfajt is olvasni.

 

4) Milyen gyakran veszel könyveket?

Túlságosan is gyakran. Év elején megfogadtam, hogy ebben az évben nem fogok olyan sok könyvet vásárolni,  mert már, így is rengeteg elolvasatlan könyv sorakozik a polcomon, de már most 23 könyvnél tartok, ami a fogadalmamhoz képest sok. 

 

5) Hogyan reagálsz, ha nem tetszik egy könyv vége?

Először is vagy 1 órán keresztül duzzogok, hogy hogyan lehet ilyen befejezést írni egy könyvnek, még én is jobbat tudtam volna kitalálni. Majd miután abbahagytam a duzzogást megírom a saját befejezésemet, vagy egy esetleg folytatást. (Ha lesz érdeklődés lehet, hogy kirakok majd ide is párat.)

 

6) Meg szoktad lesni a könyv végét?

Sajnálatos módon van az a rossz szokásom, hogy mikor elkezd beindulni a történet mindig a könyv végére lapozok és elolvasom az utolsó mondatot. Néha meg tudok állni, de az esetek 90 százalékában kevés az akaraterőm, és muszáj felcsapnom a könyv hátulját. 

 

7) Puha borító vagy kemény kötés?

Egyértelműen a puha borító. Bárhová is megyek mindig van nálam könyv, és mivel a táskám súlya könyv nélkül is megüti a nehéz kategóriát, így nincs szükségem a kemény kötés nyújtotta plusz súlyra. 

Ugyanakkor szeretem, hogy ha egy sorozat minden kötete ugyanabban a kötésformában van. Néha átkozódom, mikor meglátok egy olyan könyvet puha borítóval, ami nekem kemény kötésben van meg, de én azt az elvet vallom, (még ha ez ellenkezik egy könyvmoly tulajdonságaival), hogy minek kell egy könyvet csupán azért megvenni, mert más a borítója vagy éppen a kötése, a benne szereplő tartalom attól még ugyan az marad. 

 

8) Hol és mikor olvasol a legszívesebben?

Hát a mikorra nem tudok válaszolni, a nap bármelyik szakában szívesen olvasok. A legkedvesebb helyem az olvasásra az ágyam természetesen. 

 

9) Mik azok a hülye apróságok, amik a legjobban kiborítanak egy könyvben?

Legtöbbször a nevek magyarra fordítása. Konkrét példa a Percy Jackson sorozatból Jason (Jászon). Mikor először láttam leírva angolul a nevét azt kérdeztem magamtól, hogy az meg ki a franc?

 

10) Mi az, amivel azonnal rabul ejt egy könyv?

Mindig változó. Néha a történetével, néha egy-egy szereplő ejt rabul. Az is előfordult már, hogy a könyv végére sem tudtam megmondani, hogy mégis mivel ragadott magával az adott olvasmány.

Címkék: olvasás, könyv, tag