K - 「K」

k.jpgÉv: 2012
Hossz: 13 rész
Stúdió: GoHands

 

Egy enyhén sci-fi beütéssel rendelkező világban találhatjuk magunkat. Azon belül is egy középsuliban, ahol megismerkedhetünk a főszereplővel, Isana Yashiroval, és annak fehér cicusával. Shiroról hamar kiderül, hogy egy picit bohókás személyiség, aki éli gondtalan, mindennapi életét. Azonban ez hamar megváltozik, ugyanis Shirot fényes nappal megtámadják. Azonban hamar sikerül elmenekülnie, méghozzá egy titokzatos, fekete hajú férfi segítségével, akit Yatogami Kuroh-nak hívnak. Viszont Shironak egyáltalán nincs oka az örömre, ugyanis csöbörből vödörbe esik... mivel eme titokzatos, fekete hajú alak is az életére akar törni. Vajon mit követhetett el Shiro, amiért ennyien szeretnék eltenni láb alól?

Forrás: animeaddicts.hu

Még mielőtt nekikezdtem volna a filmnek és a második évadnak, szerettem volna újra képbe kerülni az első évad történéseivel. Ez az anime eléggé közel áll a szívemhez. Mikor elkezdtem komolyabban belemerülni az animék által kínált világba, ez volt a második amit megnéztem. Elsőre kicsit furcsának tűnt a rajzolás miatt, de a végére pont emiatt vált az egyik kedvencemmé. 

Az első rész elég zavaros volt, rögtön a sztori közepébe csöppentem. Több volt a rejtély, mint a ténylegesen közölt információ. Annyi kiderült, hogy Shirot gyilkossággal vádolják, egész pontosan a vörös klán egyik tagjának megölésével, és elég sokan holtan akarják látni. Bejön nekem ez az előbb ütök,k2.jpg aztán kérdezek stílus, de azért talán tisztázni is kellene, hogy mit követett el a ránézésre teljesen ártalmatlannak tűnő középiskolás fiú. Egyetlen bűnének talán a kissé alul öltözött macskáját lehetne felróni. 

A részek előrehaladtával megismertem a többi szereplőt, és örömmel láttam, hogy Shiro egyik támadója Yatogami Kuroh, az előző színtelen király hűbérese, mondhatni segít tisztára mosni a fiú nevét. Mikor már kezdtem örülni, hogy tévedés történt Shiro emlékei előtörnek a kérdéses bűntényről, ami hatására csak újabb kérdőjelek születtek benne. Az sem csökkentette a számukat, mikor a vörös és a kék klán tagjai az iskolában kezdtek kérdezősködni Shiro felől, de a fiút senki se ismerte fel. Minél jobban haladt a történet, annál több furcsaság történt Shiro körül, és már alig bírtam idegekkel, hogy kiderüljön ki is ő valójában. Mikor fény derült a titokra kezdetét vette a végjáték. Már másodszorra néztem végig az egész animét, de még így is izgultam, és megkönnyeztem a végét.

A Kék és a Vörös Klán összetűzései is nagy részét képezték az animének. Az egész bonyodalom a Vörös Klán tagjának meggyilkolásával kezdődött, mely maga után vonta a többiek bosszúhadjáratát. A Kékek próbálták ezt megk2.bmpakadályozni, és még több kapcsolat derült ki a két Klán között. Yata és Fushimi örök puskaporos hangulata nagyon meghozta a kedvemet, aztán még ott volt a két király Mikoto és Munakata viszonya, de feledkezzünk meg Kusanagi és Awashima titkos "viszonyáról" sem.k3.bmp

Shiro kapcsolata a klánja tagjaival nem volt mindennapi. Az egyikük kezdetben meg akarta ölni, de a végére barátok lettek, míg a másik kijelentette, hogy Shiro bizony az ő tulajdon, és hűséges védelmező macskájává vált. 

k_1.bmp

 

 



Nem tudnák olyan szereplőt említeni, akit nem kedveltem volna, még a gonosz Színtelen király is egy kicsit belopta magát a szívembe. Yata az örök kedvencem, imádom a forrófejűségét. 

Az opening valami csodás volt, minden fontosabb szereplőt felvonultatott, a zene és a grafikai tökéletesen passzoltak. 

Mivel már felfrissítettem az emlékeimet, nem vár rám más mint a film és egy második évad. Remélem azokban sem fogok csalódni.