Sarwat Chadda: Éjistennő (Billi SanGreal 2.)

covers_198775.jpgBilli szinte még magához sem tért legjobb barátja, Kay halálából, ám máris újabb feladat vár rá: a templomosok vérfarkasok ügyében kérik a segítségét. De ilyen vérfarkasokkal Billinek még nem akadt dolga.

Úgy nevezik magukat: polenyicá-k, azaz férfiölők. Kelet-Európa ezen ősi harcosnőit évszázadok óta halottnak vélték. Azonban előmerészkedtek, és most a tavasz gyermekére vadásznak, egy olyan nagy hatalmú orákulumra, aki elindíthatja a Hármastelet, vagyis az emberiség teljes pusztulását okozhatja.

Hogy kiszabadítsa a tavasz gyermekét, és megmentse a világot, Billinek el kell nyernie egy fiatal orosz katona, Ivan Romanov bizalmát, aki senkiben sem bízik, pláne nem a lányban.

A folklór és a mítosz rémisztő valósággá válik ebben a lélegzetelállító kalandban, amelynek története az időből lassan kifutó világról szól. És Billi SanGrealról, mert egyedül ő mentheti meg.

Mivel az első rész eléggé elnyerte a tetszésemet, még a kissé tragikus befejezés ellenére is, nem volt kérdés, hogy elolvasom ezt a részt is. A borító és a fülszöveg után azt hittem, hogy az egész könyv cselekménye Oroszországban fog játszódni, de annak ellenére, hogy ez nem így lett kellemeset csalódtam. Egy ismerősöm annyit áradozott róla, hogy sokkal jobb mint az első rész, és pár fejezet után hinnem kellett a szavaimnak, mert tényleg jobb volt. 

Egy kicsit nehéz volt belerázódnom a történetbe Kay nélkül, nem csak Billi-nek, de nekem is hiányzott. A halála ellenére az írónak sikerült még így részesévé tennie a könyvnek. Nem bántam volna ha még egy kicsit több szerephez jut, de nem szabad telhetetlennek lennem, örüljek, hogy ennyit is kaptam.

Ivan felbukkanásának örülök is és nem is. Egészen elragadó személyiség, és még a Billivel kialakult szerelemnek is örülök, és végig bizakodtam, hogy nem osztozik majd Kay sorsán, de szívesebben láttam volna Billi-t Kay oldalán.

Kifejezetten örültem az orosz történeti szálnak, és a lefordítatlan orosz mondatok csak fokozták ezt az örömet. A csernobili helyszínválasztást is megértettem, viszont lehetett volna egy picit eget rengetőbb a végső csata. 

A kedvenc részem Billi belső farkasával való küzdelmei voltak. Hihetetlenül erős lány, hogy képes volt elnyomni a belső ösztöneit. Igazán tragikus lett volna ha a végén ő is vérfarkassá változik. 

Nehéz elhinnem, hogy nincs folytatása a könyvnek. Lezárást kaptak a dolgok, de akkor is. Ha már beletörődtem, hogy Billi Iván mellett találta meg a boldogságot nem ártana egy folytatás. 

 

A MI TÖRTÉNETÜNK:

Idén jelentkeztem a várólista csökkentés kihívásra. A listámra ez a könyv is felkerült, és mint a bejegyzésben említettem mindegyik könyvnek megvan a története, ami ebben az esetben a következő. 

2012-ben karácsonyi ajándékként kaptam a könyvet miután az első rész eléggé nagy hatást gyakorolt rám. Akkoriban akadtak más olvasmányok amik az adott pillanatban jobban érdekeltek. Talán féltem is, hogy ebben a részben melyik kedvenc szereplőimet ölik meg, de végül sikerült felülkerekednem ezen a félelmen.