Én és a sorozat 1.rész - Én és az Once upon a time

A moly.hu-n van egy olyan lehetőség, hogy én és a könyv, és ez adta az ötletet a bejegyzéshez.

Holnap hajnalban elindul az Once upon a time (Egyszer volt, hol nem volt) 6. évada, ezért előtte szeretném egy kicsit összegezni a kapcsolatomat a sorozattal. A megismerkedéstől, egészen addig, hogy hogyan is szerettem bele, át a hullámvölgyeken és a majdnem szakításig. Előfordulhatnak spoilerek, így csak az olvassa el, aki szintén a 6. évadra várakozik.

ouat_4.jpg

A KEZDETEK:

2012 júliusában egy családi nyaralás alkalmával volt szerencsém találkozni a sorozattal egy újságcikkben. Elolvastam és megtetszett, hogy a Disney mesék kelnek életre benne. Lévén, hogy ezeken a meséken nőttem fel nem kellett sokat gondolkodnom, hogy megnézzem e. A "végzetes dátum" 2012. augusztus 19. volt. Tűkön ülve vártam a kezdést, és hogy megtudjam jó volt e az elgondolásom, és tényleg tetszeni fog e ez nekem. Kijelenthetem, így a 6. évad előtt, hogy igen, tetszett. ouat_1.jpg

 

A FOLYTATÁS:

Annyira magával ragadott Storybrooke világa, hogy az első évad végét már szlovákul néztem meg, és a teljes második évadot is. Nagyjából itt végeztem a magyar szinkronos verzióval. A második évad első részeit még láttam magyar nyelven, de miután kezdetét vette a harmadik évad Amerikában előnyben részesítettem az új részeket, és a mai napig nem kerültem közelebbi kapcsolatba a szinkronos részekkel. ouat_5.jpg

A harmadik évadtól az amerikai premierekhez igazodtam, és rájöttem, hogy eredetiben minden sokkal jobb. Mondjuk a pont a harmadik évad első fele volt az, ami nem igazán tetszett, olyan hangulata volt az egésznek számomra, mintha szereplőink táborozni indultak volna, és Henry-t is a falhoz csaptam volna párszor, de mivel Pán Péter az egyik kedvenc Disney történetem kitartottam. Az évad második fele újult erővel töltött fel, és az utolsó résznek köszönhetem, hogy annak idején megnéztem a Jégvarázst, mert a negyedik évadban nem kisebb személyiség látogatott Storybrooke-ba mint Elsa.

A negyedik évadra nem volt panaszom. Elképesztő volt, ahogy viszonylag egy új Disney történetet szőttek bele a sorozat cselekményeibe, de pont ezért volt izgalmas. Az egyetlen, ami egy kicsit visszavett a lelkesedésemből, és a lemaradásomat okozta az Emma viselkedése volt az évad második felében, de meg se fordult a fejemben, hogy én abbahagyjam. Nincs az az Isten. Gondoltam akkor. 

ouat_6.jpgÉs eljött az ötödik évad. A napokat számoltam a premierig annyi vártam, és nem csalódtam. Talán ez volt az az évad, amiben a legjobban sikerült összezavarniuk az íróknak a dolgok összefüggését illetőn, de imádtam. Majd itt jött az a pont, mikor azt mondtam: "Ha ez így marad, akkor végeztünk!"

 

A MAJDNEM

SZAKÍTÁS:

Az ötödik évad felénél volt az a pont, mikor azt mondtam, hogy ilyen nincs. Emma mindenkit elveszített már, akit szeretett, nem tehetik ezt meg Hookal is. A 14. részig néztem, aztán szünetre küldtem az évadzáróig egy feltétellel: "Ha Hook még az évad végén is halott lesz, akkor a sorozatnak nincs maradása nálam." Tartva magam a feltételemhez kivártam az évadzárót, és reménykedtem benne, hogy Hook az élők világában fog létezni.

 

MOST:

Az évadzáró után megnyugodtam Hook épségét illetően, és pár számomra is bizarr kijelentést tettem magamnak. Az első az volt, hogy ilyen befejezés után nem számított volna, hogy Hook él e vagy sem, ezt nekem tovább kell nézni. 2 Regina, és az egyik nem más mint ízig-vérig a Gonosz Királynő. Izgalmak lesznek itt az biztos. És közben bennem az is megszületett, hogy a jó Regina miért nem tud végezni a Gonosszal. Kíváncsian várom, hogy mennyire lőttem mellé az elméletemmel.

A másik meglepő kijelentésem Emma szerelmi életét is érinti. Miután Regina elvesztette Robint elfogott a szomorúság. Miért nem kaphat ő is boldog befejezést. Azt azért megjegyezném, hogy Regina nem bűntelen a szememben, van egy tette, amit soha nem fogok tudni megbocsátani, az pedig a Vadász halála lesz. Mindezek után, a fejemben a frissen szerzett emlékekkel, olyan gondolatom támadt, hogy egyetlen egy esetben bocsátom meg az íróknak ha netalántán szakításra kerül sor Emma és Hook közt, ha utána egy új páros születik Regina és Hook személyében. Megengedem, hogy a fejemhez vágjátok, hogy megőrültem, de szerintem ezek ketten remek párost alkotnának. ouat_3.jpg

És íme, elérkeztünk az ötödik évad végére, most már nem maradt más, mint várni az újabb évadra, a főszerepben a Gonosz Királynővel.

 

MIÉRT SZERETEM A SOROZATOT:

Összességében remek ötlet egy kissé más köntösbe bújtatni a régi klasszikusokat. Sose tudhatod, hogy milyen módon csavarnak, vagy éppen beleznek ki egy egyszerű gyerekeknek szóló mesét. Szinte minden szereplő kapcsolatban áll egymással, és ezt lehetetlen egy kívülállónak elmagyarázni. Néha még nekem is fejfájást okoz a dolog, olyan módon kapcsolódnak egymáshoz a karakterek. Sose tudhatom, hogy mi lesz a következő lépés, de azért örülök mikor szépen apránként összerakom a dolgokat, pont mint Henry apjának kilétét. És végezetül: összeszedték a legjobb színészeket a szerepekre. 

ouat_2_1.jpg

A sorozatról további információ itt.