Sorozatnézőben 4.rész: Primeval - New world

Mindjárt az elején szeretném leszögezni, hogy az angol címet fogom használni, mert az sokkal jobban tetszik (bár csapnivaló vagyok angolból).

primeval_new_world_1014806.jpg

A SOROZATRÓL, ÉS A KIVÁLASZTÁS OKA:

A sorozat a Primeval (Őslények kalandorai) kistestvéreként indult 2013-ban, sajnálatosan kevés sikerrel. Egy évadot élt meg az egész 13 résszel. Ellentétben az eredeti sorozattal a fő helyszín Anglia helyett Kanada lett, de ennek ellenére akadt benne pár régi ismerős is. 

Annak idején eléggé függővé tett az Őslények kalandorai sorozat, így mikor vége lett mindent megtettem, hogy hasonló sorozatra bukkanjak.

VÉLEMÉNYEM AZ ÉVADRÓL:

nw_1.pngEvan Cross miután egy dinoszaurusz közreműködésével elveszítette a feleségét az életét tette az anomáliák kutatására. Összeállította a csapatát, és együtt indultak díno vadászatra. Szembekerültek különböző őslényekkel, a kormánnyal is meggyűlt a bajuk, akik mindenáron a múlt megváltoztatásán dolgoznak, ezzel veszélybe sodorva jelent.

Bármennyire is vártam, hogy ugyanannyira tetszeni fog, mint az eredeti sorozat nem ez lett a vége. Figyelembe véve, hogy 1 évadot élt meg a sorozat gondolom a többi rajongó is hasonló véleményen volt. Connor vendégszereplésének iszonyatosan örültem. Ő volt a kedvencem, de ha jobban belegondolunk szerintem nincs olyan, aki ne kedvelné őt. 

nw_3.jpgAz utolsó két rész elég izgalmasra sikerült, az egész az ok-okozat jelenségre épült. Az utolsó percek kicsit kiábrándítóak voltak, hiszen lógva hagyták a nézőket, így csak találgatni lehet, hogy miért is zárultak be az anomáliák, Mac változtatott meg valamit azzal, hogy katonai egyenruhában mentette meg Evan életét, esetleg Evan bosszúja okozott károkat. Azt hiszem erre a kérdésre már soha nem kapok választ.

 

VÉLEMÉNYEM A SZEREPLŐKRŐL:

nw_4.pngEvan a csapat vezetője. Eltökélt az anomáliák kutatását illetően, de úgy éreztem minden cselekedetét beárnyékolja a feleségével történt tragédia. Megértem, hogy nem lehetett könnyű a történtek után, de én megfogadtam volna Connor tanácsát, és békén hagytam volna az mágneses időapuk kutatását.

nw_7.pngDylan felfedezési vágyát a már kihalt fajok után imádtam. Nem félt régi új dolgokat megismerni, a szívén viselte a sorsukat, és képes volt bármire, hogy véget vessen a szenvedésüknek.  Szép pár lettek volna Evannel.

nw_5.pngHa hosszabb lett volna a sorozat tuti, hogy Mac lett volna az elsőszámú kedvencem, de így is sikerült belopnia magát a szívembe. Tisztában volt, hogy mit veszít, de még így kész volt az életét áldozni a barátja megmentéséért. Miatta nem bántam volna, hogy ha folytatódik a sorozat, ha akár csak egy fél mondatos említést is tesznek a tettéről már megérte volna.

nw_6.pngA másik nagy kedvencem Toby (a hecker) volt. Neki és Mac-nek össze kellett volna jönniük. Szívvel-lélekkel segítette Evan munkáját, még akkor is dolgozott, mikor egy halálos méreg dolgozott a szervezetében.

nw_9.png

 

Angelika volt az egyik olyan karakter, akit nem bírtam. Mindenbe beleütötte az orrát, és amikor segíteni akart, csak még nagyobb gondot okozott. Nem körülötte forog a világ, és ezt tudatosítania kellett volna, akárcsak azt, hogy Evan bizonyos téren nem kér a segítségéből. Nem bántam volna, ha felfalja egy dinoszaurusz.

nw_8.pngLeeds volt a másik karakter, aki bökte a csőrömet. Már a kezdetektől gyanús volt a számomra, és valamiért idegesített, hogy ő is mindenről tudni akar. Aztán az évad végére egy kicsit megváltoztak a dolgok. Nem tudom, hogy pontosan mikor, és milyen tettel érdemelte ki, de valamikor igenis elkezdtem megkedvelni. És az Evanéknek nyújtott segítségéért az utolsó részekben plusz pont jár.

 

ÖSSZEFOGLALVA:

Annak ellenére, hogy nem pont az elvárásaimnak megfelelőn teljesített, az időutazásos és dinoszauruszos igényeimet remekül kielégítette. Mivel maradt pár megválaszolatlan kérdés a végére, így folytatás hiányában kénytelen vagyok elővenni az írói fantáziámat, és elképzelni, hogy mégis mi történhetett. Az egész sorozat próbált felkapaszkodni anyuci trónja mellé, de ez nem nagyon sikerült. Mindenestre azt gondolom, hogy kötelező minden Őslények kalandorai rajongónak és dínofanatikusnak, és még az időutazások szerelmeseinek is tudnám ajánlani. 

nw_2.jpg