Sorozatnézőben 3.rész: A Búra alatt

under_the_dome_957605_957605.jpgA SOROZATRÓL, ÉS A KIVÁLASZTÁS OKA:

Stephen King regényéből 2013-ban készült egy 3 évados sorozat 39 résszel az CBS jóvoltából.

Mikor rátaláltam a sorozatra annak idején, rögtön megnéztem az első részt. Megtetszett a misztikum, így első adandó alkalommal a könyvet is beszereztem, de egyelőre még nem volt alkalmam elolvasni. Egyre inkább csak toltam magam előtt, hogy majd következőnek megnézem, és ez az egész odáig vezetett, hogy leadták az összes részt, és én még mindig csak az első részt láttam. Tehát adott volt egy izgalmas sztori, érdekes karakterek, így nem volt oka, hogy ne rakjam a 2017-es várólistámra.

under_the_dome_11.bmpVÉLEMÉNYEM AZ ÉVADOKRÓL:

Az első évadban láthattuk a titokzatos bura megérkezését, majd a második évad első felében is még a mindennapi életre gyakorolt változásokkal kellett szembenéznie Chester’s Mill városkájának lakóinak. Volt itt vízhiány, egy fenyegető tűzvész, fagyásveszély, a hadsereg bombája, savas eső, és még sok más probléma. under_the_dome_5.jpgEzek a részek jobban lekötötték a figyelmemet, még a titokzatos tojás megjelenése is sok kérdést vetett fel, de megmondom őszintén, hogy olyan válaszokra, amiket kaptam, nem számítottam.  Az évad második fele már nem tetszett annyira, az AKTAION bevonása igaz, hogy választ adott pár kérdésre, de ugyanannyit is hozott magával.

A harmadik évad első részeit kezdetben egyáltalán nem értettem. Kellett vagy 20 perc mire felfogtam, hogy akkor most ki is az, aki álmodik, és ki éli tovább az életét. Az elején nem számítottam az űrlények megjelenésére, így meglepett a fordulat, hogy az egész bura dolog földönkívüli eredetű.under_the_dome_10.jpg

Mivel még nem olvastam a könyvet így féltem egy kicsit az utolsó évadtól. Nem tudtam, hogy mennyire követik egymást a két alkotás történései, és nem mertem belegondolni, hogy ha esetleg annak idején elkaszálták a sorozatot, akkor mennyire hagynak kétségek közt, hiszen az első két évad vége elég sok függő szálat hagyott hátra. Nem tudom, hogy most tényleg kaszát kapott e annak idején, vagy így tervezték el a végét, de úgy állok neki, hogy rosszabb is lehetett volna. Számomra ez egy kielégítő befejezés volt, amit ha úgy hozza a sors, akár folytatni is lehet.

under_the_dome_6.jpgAz egész UFO-s mizéria mellett a szerelmi szálra is maradt hely. A személyes kedvencem Barbie és Julia kapcsolata volt. Nem számított mi történt a múltban, a Búra összehozta őket, és úgy látszik, hogy a „szabadulás” után is együtt maradtak.

 

VÉLEMÉNYEM A SZEREPLŐKRŐL:

under_the_dome_4.jpgA kedvencem az ex-katona Barbie. (Nem kell megijedni, furcsa mód a név egy férfi karaktert takar.) Elég sokszor kihasználta a harctéren szerzett tapasztalatait. Számomra nagyon pozitív kisugárzása volt, első látásra bíztam benne, annak ellenére, hogy az első információ, amit megtudtunk róla az volt, hogy megölte Julia férjét.  Külön érdekesség volt számomra, hogy az őt alakító Mike Vogel szerepelt a Bates Motelben is, ahol egy elég seggfej rendőrt alakított.

under_the_dome_1.jpgJulia egy vérbeli riporter, mindenbe beleüti az orrát, és nem nyugszik addig, amíg ki nem deríti az igazságot. Boldogtalan volt az első házasságában, de mikor Barbie oldalán volt igazán boldognak látszott.

under_the_dome_9.jpgNagy Jim volt az a karakter, akit nagyon szerettem volna holtan látni az első két évad során, de a harmadik évadra furcsa módon ezt a szerepet az agymosott Barbie vette át, és Jim bebizonyítottam, hogy ha bár kicsi is, de azért neki is van szíve.

under_the_dome_3.jpgJo volt a sorozat zsenije. Tinédzser kora ellenére rendkívül okos, elég sok problémára talált megoldást. Miután egyedül maradt kénytelen volt felnőni. Az egész bura sorsa az ő kezében volt. Feláldozta magát, hogy megmentse a szerelmét, és a városka többi lakóit. Nem repesek a boldogságtól a sorsa miatt, de legalább tudom, hogy életben van. Az őt alakító Colin Ford számomra mindig a fiatal Sam Winchester marad. 

under_the_dome_13.jpgNorrie egy fiatal lány, aki mindig mindenkire és mindenre dühös, és akit a szerelem jelentős mértékben megváltoztatott. Elvesztette az anyukáit, így az egyetlen támasza Jo maradt, de sajnos tőle is búcsút kellett vennie, de a jelek szerint nem örökre. Kezdetben nem igazán rajongtam érte, de a fejlődését látva belopta magát a szívembe. 

under_the_dome_7.jpgMinden sorozatba kell egy őrült, itt ez az ifjabb James Rennie volt. Kezdetben utáltam, majd mikor az épelméjűség jeleit mutatta, és segítőkésszé vált kezdtem megkedvelni, de végére megint csak megutáltam. Azért egy kicsit kegyetlen volt, hogy a saját apjának kellett végeznie vele.

under_the_dome_8.jpgHunterről nem tudtam eldönteni, hogy most kedvelem e vagy sem. Az első megjelenésekor eléggé szimpatizáltam vele, majd mikor kiderült, hogy egy lehetséges kém, kissé megcsappant ez az imádta. De a végső ítélet számít, ami jelen esetben az, hogy bírom a hacker srác fejét (nem tudom miért, de a hackereket mindig bírom).

 

ÖSSZEFOGLALVA:

Ami igazán meglepett az egész sorozat során az az időbeli terjedelme volt. Általában egy 3 évados sorozat 3 évet ölel fel, de itt mindössze 4-5 hét volt az egész. Míg nem tudtam az űrlényekről sokkal élvezhetőbb, rejtélyesebb volt számomra a sorozat. under_the_dome_2.jpgSok olyan szereplőtől kellett búcsút vennem, akiket megkedveltem, de voltak köztük kevésbé kedvelt karakterek is. A végét illetően elégedett vagyok. Julia és Barbie együtt vannak, úgy néz ki, hogy Jo is életben van, Norrie új frizurája nem az igazi, de ha neki ez tetszik, Hunternek is klassz munkája lett. Dawn újbóli feltűnésére nem tudom mi a magyarázat, de remélem, hogy kiderül miután elolvasom a könyvet.

under_the_dome_12.bmp