07-Ghost - セブンゴースト

30f867ac6aa15fb9c26b8748de07f244.pngÉv: 2009
Hossz: 25 rész
Stúdió: Studio DEEN

 

Főszereplőnk Teito Klein, aki a Barsburg Birodalom katonai akadémiájának hallgatója, mellékesen korábban rabszolga volt – és persze komoly múlttal rendelkezik, melyre most részletesen nem térnék ki. Nem is tudnék, hiszen akkor sok-sok spoilerrel tudnám teleregélni ezt az ismertetőt, amit azért lássunk be, nem sokan szeretnek. De ha már a múltját szóba hoztam, annyit azért elárulok, hogy Teito amnéziás, emlékei pedig épp az anime elején kezdenek előtörni (ki gondolta volna, nem igaz? ^^). Álmában eleinte egy sötét hajú férfit lát, akit ekkor még nem ismer fel. Az álomban csupán annyi történik, hogy a férfi kedvesen szól hozzá, ám nem sokkal ezután meghal. Később Teito rájön, ki is ez az ember, valamint arra is, ki a gyilkosa. Teitót később egyre több álom gyötör majd, nem csak erről a férfiről, hanem egy másikról is, akit egyszerűen „Fathernek” hív (értsd: „Atya”, „Püspök”, „Pap”). Hogy kik is ők, és mi a szerepük Teito életében, azt az animéből megtudhatjátok.

Forrás: animeaddicts.hu

A Fullmetal Alchemist: Brotherhood után erre az animére esett a választásom. 

Túl lágyszívű vagyok, és úgy néz ki mazochista is, mert az első pár részt konkrétan végigszenvedtem. Túl érdekes volt a történet, és megannyi titok lebegett ott (egy részük még most is megvan), amit muszáj volt megtudnom. És az se volt kizárandó tény, hogy időközben 07_ghost_2.bmpFrau is tiszteletét tette, akit egyszerűen az első perctől fogva imádtam, szóval folytattam tovább részről részre.

Lassan haladtam az egésszel, egyszerűen nem bírt elérkezni az a pont, mikor teljesen magával ragad a történet. Nem egyszer, nem kétszer és nem is háromszor megfordult a fejemben a gondolat, hogy elkaszálom az animét, de túlságosan fájt érte a szívem. Még a barátnőm véleményét is kikértem (aki ugyan nem anime rajongó, de már dolgozunk az ügyön), és mivel ő is a folytatás mellett tette le a voksát folytattam az "önkínzást", ami Mikage halálával csak még fájdalmasabb lett, és vártam a csodára. 07-ghost_1.bmp

A csoda sajnos nem következett be, legalább is nem úgy, ahogy vártam. A felénél kezdtem azt érezni, hogy végre megmozdult bennem valami, ami pozitív irányba terelni nálam a művet, és ez ki is tartott az utolsó rész feléig. Időközben rájöttem, hogy miért is tudtam csak zöld ágra vergődni a dolgokkal. Az utóbbi időben olyan animéket fogyasztottam el, amik mozgalmasak voltak, és itt kissé húzták a dolgokat, de csak eljutottunk A-ból B-be. Voltak részek amiket vissza kellett tekernem, mert egyszerűen nem bírtam abbahagyni a nevetést, valamit pedig legszívesebben átugrottam volna, hogy hagyjuk a rizsát. 

07-ghost_3.bmpAz utolsó rész felénél megálltam egy pillanatra. Túl vagyok már pár animén, és nem tetszett amit láttam. Látszólag lezáródott egy fejezet, de a lejátszó még azt mutatja, hogy a rész fele még hátravan, és ráadásul vannak dolgok amikre még nem kaptam választ. Minél inkább fogytak a percek, annál inkább fogyott el a türelmem, és mikor elindult az ending kitörtem: Megint, egy olyan animét választottam, aminek nincs normális vége?! (Azt hiszem ennek a Naruto Shippuden első évada fogja meginni a levét.)

Összességében nem volt olyan rossz, láttam már rosszabbat is, de annyi biztos, hogy nem esik bele abba a kategóriába, amit bármikor képes lennék újra megnézni. Azt hiszem utánanézek a mangának, hátha annak szebb vége lett, és választ kapok a fejemben maradt kérdőjelekre. 

Címkék: anime, manga, 07-ghost