Én és a sorozat 2.rész - Én és az Arrow

Az én és a sorozat 2. részében az Arrow(A zöld íjász) 5. évadának holnapi premierje előtt tisztelgek. A leírás spoilereket tartalmaz azok számára, akik nem látták végig a sorozatot.
arrow_1.png

A KEZDETEK:

Egy szép januári napon 2013-ban a TV előtt ülve felfigyeltem egy érdekesnek tűnő sorozat előzetesére, ez pedig nem más volt, mint A zöld íjász. Gyerekkoromban oda és vissza voltam mind a MARVELL mind a DC képregényekért, majd ahogy idősödtem ez a mániám alábbhagyott, de nagyjából 4 éve hála a MARVELL Bosszúállóinak ismét rájöttem, hogy én szeretem a képregényes filmeket és sorozatokat. És mivel az Arrow pont ebbe a kategóriába tartozott nem láttam akadályát a megnézésének. Aztán nagy sokára elérkezett a várva várt nap is, és én egy picit csalódottnak éreztem magam az első rész után. Még szerencse, hogy dupla részekkel adták le, különben nem biztos, hogy folytattam volna. 

arrow_2.jpg

 

A FOLYTATÁS:

Az első évad után nem álltam meg. Mivel elég friss sorozatról volt szó, mindjárt abban az évben kezdődött Amerikában a második évad, és így áttértem arra. Azt kell mondanom, hogy fényévekkel jobb volt eredeti nyelven mint magyar szinkronnal. Nem tudom miért, de mostanában inkább nézek mindent eredeti nyelven felirattal, mint szinkronnal, és pont ez lendített a lelkesedésemen is az Arrowval.arrow_5.jpg

Még mindig tisztán emlékszem a második évad évadzárójára. Abban az évben volt egy olyan szokásom, hogy felkeltem korán reggel és még suli előtt megnéztem, hogy mi volt az aznapi sorozatban, mert ugyebár nálunk már mindig hajnal volt, mikor Amerikában a képernyőkre került. Ugyan ezt tettem az Arrow esetében is, és szinte ugráltam örömömben, hogy Oliver azt mondta Felicitynek, hogy szereti. Ez nem lehet igaz, még mindig álmodom. Abban a pillanatban a kíváncsiság harcba szállt bennem egy figyelmeztető kis hanggal, hogy itt most hagyjam abba és ne nézzem meg a végét, mert ott valami szörnyűség fog történni. Sajnos a kíváncsiság nyert, és a figyelmeztető kis hangnak igaza lett. Ez most komoly! Miért kell az Olicity fanokkal szórakozni?

 Tűkön ülve vártam a harmadik évadot főként az Olicity szál végett. Nem lehet csak így vége. A nagy se veled se nélküled után végül az évad utolsó részében együtt búcsúztak el a nézőktől a nyári hónapokra. Ez alatt az évad alatt született meg a legtöbb fanfiction tőlem, melyben főként Oliver és Felicity nagy kibékülése volt a félévadzáróban megesett párbaj után. arrow_3.jpg

Nagy boldogságom mellett azért akadt hely a várakozásnak is a következő évadra, de azt nem sejtettem, hogy kitelik a készítőktől egy ilyen durva szakítás. 

 

A MAJDNEM

SZAKÍTÁS:

Oliver és Felicity szakítása után, mondhatni egy időre én is szakítottam a sorozattal. Akár csak az Once upon a time esetében itt is az évadzáró függvényében szerettem volna dönteni a dolgokról. Egyszerűen elegem volt belőle, hogy az írók velem és a többi Olicity fannal szórakoznak. Ha nincs Olicity az évad végére, hát én végeztem a sorozattal.

 

MOST:

Sajnálatos módon nem kaptam meg a várva várt párosomat, így fájó szívvel kellene búcsút vennem a sorozattól, de nem teszem. Ennek több oka is van, többek közt Oliver szigeten eltöltött 5 éve. Ez lesz a sorozat ötödik és lehetséges, hogy az utolsó évada is egyben, ezért egy kis részem nem szeretne megválni tőle. Az évadzáró utolsó percei után ismételten egy kis hang azt mondta mennem, és még most is mondja, hogy alakul már a dolog Olicity közt, és csak nézzem tovább. A fő ok amiért sajog a szívem a hihetetlenül jó harcok. Kár volna miattuk.

arrow_1159839.jpgSzóval úgy áll a helyzet, hogy mégse kap teljesen kaszát a sorozat. Annyi biztos, hogy nem fogom heti szinten követni a részeket, még az is lehet, hogy egyáltalán nem fogom követni, csak kiveszem a sorozatot a NO SPOILERS mozgalmam alól és az előzetesek alapján fogom eldönteni, hogy mit nézek meg és mit nem. Két esetben gondolkodás nélkül vetném magam az elhagyott részek után: az egyik egy Olicity esküvő vagy pedig egy Olicity baba.

 

MIÉRT SZERETEM A SOROZATOT:

Nem állnak messze tőlem a képregényes dolgok, így a sorozat is magával ragadott. A harcok elképesztően lettek megcsinálva, főként a nagy csoportos utcai verekedések. Az időnként felbukkanó River Song professor a Doctor Who-ból, és a drága Malcolm Merlyn, akit szintén a Doctor Who-s múltja ment meg attól, hogy felírjam a halállistámra. 

arrow_4.gif

További információ a sorozatról itt.