Ilyen volt 2016 - Anime

Gondoltam készítek magamnak egy éves összegzést az 1 év alatt megnézett animékből. Hála a TvShow Time alkalmazásnak és az animés füzetemnek mondhatni könnyű volt megalkotni ezt az egészet. Egy kicsit meglepődtem a saját magam eredményein. Hogy ez éppen sok vagy kevés, azt döntse el mindenki maga.

tmm.jpgAz évet gyerekkorom egyik kedvencével kezdtem, ez pedig nem volt más mint a Tokyo Mew Mew. Az első 4 részt még sikerült 2015-ben megnéznem, így a 2016-os évre "csak" 47 rész maradt. Míg haladtam előre tudatosítanom kellett, hogy bizony felnőttem, mert egy-két helyen már nagyon kezdett idegesíteni a főszereplő nyávogása (bocsánat a kifejezésért), de a közös múlt emlékére végignéztem, és végre lezárhattam magamban egy korszakot. 

Az ő helyét a Magi második évada vette át a maga 25 részével. Beletelt az első pár részbe, míg újra képbe kerültem a történtekkel, de miután ez megtörtént ugyanúgy élveztem ezeket a részeket is, mint az első évadot.

Következett a Sekirei első évada 12 résszel. Utólag visszagondolva nem pont az én stílusomnak megfelelő volt, és ezt támasztja alá a második évad sorsa is, ami fél évvel később, 2 rész után kaszát kapott.

ghost_hunt.jpgAz animés "csomagom" egyik legjobban várt darabja a Ghost hunt volt, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeimet. Pont egy jó kis szellemes animére vágytam, és megkaptam. Csak azt sajnálom, hogy 22 rész volt az egész.

Utána ismét egy gyerekkori kedvencem következett az Inuyasha. Mivel eléggé lezáratlan maradt számomra akkoriban szerettem volna tisztességesen befejezni, így elkezdtem elölről az egész sorozatot. Mivel 167 rész egyszerre sok lett volna, maradtam az első évadnál 27 résszel. Később a következő csomagomban helyet kapott a második évad is.

Ami utána következett az két hónapnyi szenvedés volt a Shinreigari: Ghost Hound kíséretében. Itt is valami szellemes történetre számítottam, de még most sem tudom, hogy mi volt ez az egész. Végigszenvedtem, mert leszámítva a két lépést előre egyet hátra stílusú haladást, voltak benne érdekes dolgok, amik kíváncsivá tettek. 

free.jpgA nyarat egy az évszakhoz passzoló animével kezdtem, ez pedig nem volt más mint a Free! első évada. Mindig is lenyűgöző sportnak tartottam az úszást, bár én magam nem tudok úszni, de ahogy néztem az animét szívesen csobbantam volna egyet egy úszómedencében. 

Mindjárt utána az előző években kedvencemmé vált Sword art online második évada következett. Annak idején párhuzamosan követtem a megjelenéssel, de a felénél abbamaradt a dolog. Visszahozta azt az érzést, amit annak idején éreztem az anime iránt. 

A sok akció után egy helyes kis animére az Usagi Drop-ra esett a választás. Nem pont az a stílusú anime volt, amiket előtte szoktam nézni, de pont a letisztultsága miatt tetszett, hogy teljesen mondhatni hétköznapi témával foglalkozott. Még az élőszereplős filmet is megnéztem hozzá. 

amnesia.jpgA folytatásra azt az animét választottam, amit már régóta meg szerettem volna nézni, ez pedig az Amnesia volt. Nem hittem volna, hogy ennyire rossz lesz. A főszereplő tudatlansága nagyon idegesített, de mivel nagyon, de nagyon tetszett a rajzolása végignéztem, bár nem sok mindent értettem meg a dolgokból. 

Az Amnesia helyébe az Eureka Seven lépett a maga 50 részével. A hossza miatt már az elején megfordult a fejemben a gondolat, hogy kaszálom, de pár rész után a főszereplőnek sikerült belopnia magát a szívembe, és a végére csaknem a körmömet rágtam le az izgalomban. 

kakumeiki_vavrave_2.jpgUtána a Kakumeiki Valvrave második évada következett. Még mindig elpityeredem ha rágondolok, így nem is nagyon szeretnék róla beszélni, ezért csak röviden annyit mondanék, hogy nem gondoltam volna, hogy ennyire tetszeni fognak a mecha animék. 

Következett egy stílusváltás a Psycho-pass-szal. Elég érdekesen alakult a jövő az animében, mindent a számítógépes rendszer irányít. Számomra ennek a rendszernek voltak pozitívumai, de ugyan akkor negatívumai is. Alig várom, hogy hozzáfogjak a második évadához is. 

A folytatásban a SoulTaker volt terítéken, ami elég hamar kaszát kapott tőlem,. Az alap elgondolása tetszett, de a kivitelezés számomra elég sötétre sikeredett. 

fma.jpgSzerencsére utána ismét egy kedvenc animém jött, a Fullmetal Alchemist, amit csak úgy, a nosztalgia kedvéért válogattam be. 

Ha már nosztalgia és gyerekkori kedvencek a Yu-Gi-Oh második évada se maradhatott el, ami már csupa új dolgot hozott a számomra

devil_may_cry.jpgUtána a helyettes a Devil May Cry lett. Kezdetben féltem tőle, hogy milyen lesz, de kellemeset kellett csalódnom. Egy nap leforgása alatt ledaráltam az egészet. 

A folytatásban olyan animék következtek mint az Another és a Buddy Complex, melyekről itt és itt írtam bővebben.

Sajnos utána ismét elkaszáltam egy animét, a Hellsing-et. Én mindent megtettem, hogy megszeressem, de nem ment, így 5 rész után nem kerülhette el tragikus sorsát. Talán ez volt az az anime amit a legjobban sajnáltam ebben az évben. 

Következőnek az Avatar: The legend of Korra harmadik évadát választottam, ami nem kimondottan anime, de valahogy rá kellett vennem magam, hogy megnézzem ezt is. 

k_return_og_kings.jpgA nyár utolsó animéje egy komplett anime "csomag" volt, melyben a K első és második évada szerepelt, a mozifilmmel együtt. Részletesebben itt, itt és itt olvashatsz róluk. 

A továbbiakban egy újabb animés csomagot kezdtem meg, melyből elsőnek a Fullmetal Alchemist: Brotherhood-ra esett a választás. Bővebben itt írtam róla.

Utána elég hosszan elidőztem a 07-Ghost-tal, melyről itt írtam, és még ebbe az évbe a Naruto Shippuden első évada is belefért.

 

AZ EGÉSZ SZÁMOKBAN:

  • összesen 28 anime (évadok külön számolva)
  • ebből 3 kapott kaszát
  • összesen 637 epizód

 

Újévi fogadalmam:

Különösebb nincs, talán az, hogy nem keresek újabb animéket, amíg legalább a felét meg nem nézek azoknak, amelyeket idáig bejelöltem. 2017.jpg