Rick Riordan: Az utolsó olimposzi (Percy Jackson és az Olimposziak 5.)

az_utolso_olimposzi.jpgA félvérek egész évben harcra készülődtek, de tudták, hogy nem sok esélyük van a győzelemre. Kronosz serege erősebb volt, mint valaha, és minden átállt istennel és félistennel nagyobb lett.

Amíg az olimposziak a pusztító Tüphónt próbálták megállítani, addig Kronosz bevonult New Yorkba, ahol az Olimposz gyakorlatilag őrizetlenül állt. Az Idő Urának megállítása Percy Jacksonra és a fiatal félistenek csapatára várt.
A világszerte sikeres sorozat izgalommal várt befejező részében beteljesül a Percy tizenhatodik születésnapjára jövendölt prófécia. Miközben Manhattan utcáin tovább dúl a nyugati világ megmentéséért vívott harc, Percyn az a szörnyű gyanú lesz úrrá, hogy saját sorsa ellen küzd.

Lezárult egy fejezet kedvenc félistenem életében. Nem tudom hol volt az eszem mikor először olvastam, mert szinte alig emlékeztem a dolgokra. Az persze megvolt, hogy legyőzik Kronoszt és mindenki boldog, meg hogy Rachel megjövendöli a következő nagy próféciát, de a többi dolog valahogy kiszállt az agyamból.

Percy Alvilágban tett kalandjai a fejemben Annabeth társaságában játszódtak le, így eléggé meglepődtem, hogy az útitárs valójában Nico volt. Ha már Nico-nál vagyok, be kell vallanom, hogy egy picit félek az erejétől, és ugyanakkor érdekesnek is találom. Jó lehet a Holtak Urának gyerekének lenni, egy sereg halott katona lesi minden parancsodat.

A Tábor nagy összefogása felejthetetlen volt, és a végére még Clarisse is meggondolta magát. Mindegy egyes halottért elejtettem egy könnycseppet, de a legjobban talán mégiscsak Luke halála fájt (nyugodtan meglehet kövezni, amiért siratom a „főgonoszt”).

Szerintem kivételes tehetség kell ahhoz, hogy szinte egy egész könyv egy csatáról szóljon, és ne unja el a felénél magát az ember. Én ezt megkaptam ettől könyvtől. Le sem tudtam tenni, néhol annyira izgalmasra sikerült. A tipikus, csak még egy fejezetet elolvasok, aztán megyek aludni (az én esetemben tanulni), most úgy végződött, hogy még egy fejezet, és már vége is? Riordan bácsi tud valamit, az egyszer biztos.

Most, hogy így szépen lezártam újra az egész sorozatot talán az Olimposz hőseit is újra kellene olvasnom, de előtte mindenképpen az utolsó részt olvasom el. Mit tartogat a jövő számomra és Percy Jackson-nal nem tudom, de jövőre egész biztosan megtudom.